Indice del forum

Progetto Religione

progetto religione

PortalPortale  blogBlog  AlbumAlbum  Gruppi utentiGruppi utenti  Lista degli utentiLista degli utenti  GBGuestbook  Pannello UtentePannello Utente  RegistratiRegistrati 
 FlashChatFlashChat  FAQFAQ  CercaCerca  Messaggi PrivatiMessaggi Privati  StatisticheStatistiche  LinksLinks  LoginLogin 
 CalendarioCalendario  DownloadsDownloads  Commenti karmaCommenti karma  TopListTopList  Topics recentiTopics recenti  Vota ForumVota Forum

naar het ziekenhuis en ze kreeg een diagnose
Utenti che stanno guardando questo topic:0 Registrati,0 Nascosti e 0 Ospiti
Utenti registrati: Nessuno

Nuovo Topic   Rispondi    Indice del forum -> consigli e commenti
PrecedenteInvia Email a un amico.Utenti che hanno visualizzato questo argomentoSalva questo topic come file txtVersione stampabileMessaggi PrivatiSuccessivo
Autore Messaggio
Banning

Et: 30
Banning is offline 

italy
MessaggioInviato: Gio Lug 12, 2018 10:02 am    Oggetto:  naar het ziekenhuis en ze kreeg een diagnose
Descrizione:

Ongeveer vijf jaar geleden begon een goede vriend van mij te rennen. Ze begon met een paar rondjes om het park en bouwde geleidelijk op tot een liefdadigheidsevenement van 5k en uiteindelijk een 10k. Zoals de meeste mensen, vond ze de eerste dagen van hardlopen en probeerde ze fitter te worden behoorlijk zwaar. Wat we toen niet wisten was dat ze, in tegenstelling tot de meeste mensen, een niet-gediagnosticeerde hartaandoening had.

Af en toe zien we de treurige koppen van hardlopers die zijn ingestort en zijn gestorven tijdens een marathon of halve marathon. En de krantenkoppen een paar weken geleden met betrekking tot Fabrice Muamba laten zien hoe, hoewel dergelijke evenementen zeer zeldzaam zijn, ze iedereen kunnen overkomen, ongeacht fitness.

Dus toen Bupa me uitnodigde om een ??van hun
fitnessbeoordelingen te hebben, dacht ik, met de komende twee maanden twee marathons, zou het een goed idee zijn om mezelf een draaiende APK te geven.

De beoordeling vond plaats in een van de centra van Bupa en het voelde meer als een trendy spa dan als een dokterspraktijk. Een gezondheidsadviseur nam mijn vitaliteit en begon met een paar eenvoudige tests om mijn kracht, flexibiliteit en longcapaciteit te meten. Terwijl mijn longen topscores haalden, was het gebrek aan stretching duidelijk zichtbaar in mijn flexibiliteitstest.

Sommige elektroden aan mijn handen en voeten onthulden ook dat, hoewel mijn gewicht en lichaamsvet goed zijn, ik een beetje te weinig spieren of 'magere weefsels' heb. Het recept: begin met wat gewichten en eet meer eiwitten.

Vervolgens was ik aangesloten op een ECG om te kijken naar de activiteit van mijn hart. Veel Europese marathons vragen nu om medische toestemming van concurrenten inclusief een ECG
voordat ze je toestaan ??deel te nemen - dus dit brengt me een stap dichter bij het runnen van Veneti?. Na een paar lezingen met me meegenomen lag een dokter bij ons en werd ik naar de loopband geleid. Het ECG, een bloeddrukmanchet en een adempijp waar ik aan kon zuigen, zouden samen laten zien wat er in mijn lichaam aan het gebeuren was toen ik rende.

Het plan was om me naar 85% van mijn geschatte maximale hartslag te brengen om mijn VO2 max te berekenen, wat me tot een ontspannen tempo bracht. Eenmaal daar werd de loopband gestopt en de gezondheidsadviseur me afgesloten voordat ik mijn resultaten doornam. Het goede nieuws is dat ik net zo fit en gezond ben als een marathonloper zou moeten zijn en nadat het ECG is gecontroleerd door een cardioloog, zal ik een stukje papier hebben voor de autoriteiten van de Marathon van Veneti? om het te bewijzen.

Wat de tests hebben onthuld die ik met een beetje werk kon doen, is mijn stofwisseling en het punt waarop mijn lichaam zwaar op koolhydraten gaat vertrouwen in plaats van op
vet als brandstof. De remedie hiervoor: hardlopen en veel ervan. De gezondheidsassistent heeft de resultaten met mij doorgenomen en zal een rapport schrijven om naar mij te sturen voor toekomstige referentie. Over het algemeen was het een interessante ervaring die me nuttige tips gaf over verbeterpunten en een goede indicatie van mijn huidige conditie.

Wat betreft mijn vriendin, vele uitstapjes naar de huisarts, veel doorzettingsvermogen en een paar uitstapjes naar het ziekenhuis en ze kreeg een diagnose die de levens van de meeste mensen op zijn kop zou zetten. Gelukkig had ze naar haar intu?tie geluisterd dat er iets niet klopte en niet had besloten om zich aan te melden voor een marathon. Maar toen ik een jaar later mijn eerste marathon reed, was er maar n liefdadigheidsinstelling en n oorzaak waarvoor ik zou overwegen om voor te gaan. En dat ze me op 23 mijl toejuichte, was de beste boost die je kon vragen.

De liefdadigheidsinstelling CRY werkt aan het verhogen van het bewustzijn van aandoeningen die kunnen leiden tot Young Sudden Cardiac Death en Sudden Death Syndrome. Vergeet niet dat als u zich zorgen maakt over uw gezondheid, u contact moet opnemen met uw huisarts.
Torna in cima
Profilo Messaggio privato
Adv

MessaggioInviato: Gio Lug 12, 2018 10:02 am    Oggetto: Adv

Torna in cima
Mostra prima i messaggi di:   
Nuovo Topic   Rispondi    Indice del forum -> consigli e commenti Tutti i fusi orari sono GMT + 1 ora
Pagina 1 di 1

Vai a: